måndag 30 mars 2009

Nu har jag gjort dem...

Jag vet att jag tjatar om dessa bollar men nu har jag gjort falafel. I fredags hade vi fredagsmys med falafel i pitabröd med tatziki och röd sås. För den händelse att alla familjemedlemar inte skulle uppskatta falafeln gjorde jag även viltkebabskav vilket tjejerna var glada för, de älskade väl inte falafeln precis.



Jag gjorde efter receptetallt om falafel Märkligt nog var det ingen thaini i, det trodde jag var obligatoriskt. Gott blev det iallafall och egentligen lättlagat, det är ju bara friteringen som är lite bökig. Eller det är väl kanske snarare att jag inte är så van vid att fritera och inte tycker att det är jättekul att ha så mycket varm olja när jag även har barnen i köket. Men visst skulle jag kunna göra det igen. Då provar jag gärna ett annat recept.

Inga kommentarer: