söndag 8 februari 2009

Rapport

Jag lovade ju att komma med rapport om hur recepten när nedan blev.
De varma aprikoserna har vi inte hunnit prova ännu för det visade sig att vi inte hade någon glass och lagom till jag hade hunnit köpa glass blev lillasystern magsjuk men idag är hon bättre så idag gör vi dem nog.
Ingefärsräkorna har vi däremot provat. Men jag hade glömt att köpa koriander.

AnKa: tyckte när jag gjorde dem att det var lite, lite räkor men när jag smakade så saknade jag inte räkorna, det var så mycket goda och spröda grönsaker. Jag tycker att det var gott och välkomponerade smaker men saknade något. Att jag glömt koriander var synd för den hade förhöjt rätten men jag tror även att jag vill ha i något mer, kanske chili nästa gång. För det här gör vi definitivt fler gånger.
Sambon: Tror att det var gott men kände inte mycket smak, för han var allt för förkyld och täppt. Hade dock velat ha mer räkor.
Storasyster: Tyckte att det var sådär och gick och gjorde en smörgås.
Lillasyster: Fick övertalas till att smaka men när hon gjort det sken hon upp och sa - Det här var ju gott!
Lillebror: åt med lika god aptit som vanligt.

Inga kommentarer: