torsdag 12 februari 2009

Lax med thailändska nudlar

Igår hämtade jag matinspiratinen från och Hungriga familjen och gjorde Lax med thailändska nudlar.

Så nu är det dags för en recension:
AnKa: Det var verkligen en snabb och enkel rätt, helt i min smak. Fisk, wok och sweetchili är en given hit för mig :-) Särskillt sedan jag hade på mer sweetchilisås än vad som stod i receptet. Jag tror dock att det skulle vara en bra ide att marinera laxen en stund i en citron- eller lime-marinad för nu var själva laxen lite lam i smaken. Rikligt med grönsaker serveras till.
Lillasyster: Tyckte om nudlarna och ät lite lax men var inte superförtjust. Kanske lite "kladdigt" för somliga barn. Skall spara lite "rena" laxbitar och nudlar nästa gång.
Lillebror: Vad tror ni? Han mumsade förståss glatt.
Sambon och Storasyster åt på annat håll.

Inga kommentarer: